Skip to main content

F.A.Q & Support

Vi är här för att hjälpa dig.

Vanliga frågor:

Hur fungerar eSyn Cloud?

eSyn Cloud är eSyns plattform för hantering av fakturor. Systemet är uppbyggt på modern A.I-teknologi som gör det möjligt att läsa, tolka och konvertera PDF-fakturor till digitala fakturor i PEPPOL-format.

Hur registrerar man sig?

Du registrerar dig genom att klicka på Sign up längst upp till höger. Ange sedan följande information:

1. Mejladressen du skickar fakturor från.
2. Valfritt lösenord
3. Ditt organisationsnummer

Bekräfta ditt konto genom verifieringsmejlet som skickas till dig och logga sedan in för att kopiera din kunds nya fakturaadress. Vid första inloggningen aktiveras din registrering.

Kontakta support om du inte har fått något verifieringsmejl.

Var hittar jag kundens fakturaadress?

Du hittar kundens nya fakturaadress under fliken Faktura – skapa faktura. Kopiera den nya adressen och skicka dina fakturor dit framöver.

Var hittar jag kundens fakturakrav?

Fakturakraven hittar du genom att klicka på fliken ”Kunder” och sen på infoknappen längst till höger.

Vad händer med PDF-fakturan vid transformering?

PDF faktura är alltid inkluderad I den elektroniska versionen så att din kund har tillgång till denna vid ett eventuellt behov.

Hur hanteras PDF- fakturans bilagor vid transformering?

Alla bilagor från PDF fakturan, är också inkluderade I den elektroniska versionen vid utskick.

MEN notera att eventuella bilagor måste vara inkluderade i fakturan eftersom eSyn Cloud endast läser av en bifogad fil per utskick.

Var ser jag fakturans status?

Klicka på fliken ”Fakturor” – alla fakturor. Hitta din faktura och se status under status.

Hittar du inte svar på din fråga?
Kontakta oss.